July things

Hej kärleksknyten!
 
Det är typ slutet av juli. Hur obegripligt är inte det? Jag har officiellt stannat inom ett och samma lands gränser i över ett år. Det har nog inte hänt på väldigt, väldigt, väldigt länge. Dock har jag ju flyttat några gånger också haha (DC - New York - LA - New York), så miljöombyten har ju sannerligen skett. 
 
Jag är ledig i helgen, och har faktiskt inte gjort ett dyft. Vägde dock upp det förra helgen när jag lyfte skrot klockan 6 på kvällen, shottade tequila vid midnatt och åkte till Virginia med buss klockan 10 morgonen därpå, för att återvända 22 timmar senare. Fick se min favoritmänniska Lara innan hon åker tillbaka till Tyskland ♥
 
Hursomhaver, för att återvända till nuvarande helg; på fredag kväll var det marklyft med gänget på gymmet, kom hem kring 10 på kvällen, kastade in några vinglas med familjen och sov sedan i 11 timmar. Lördagen spenderades inne i stan, och sen sov jag 11 timmar igen. Plötsligt är det söndag eftermiddag och jag har precis avrundat morgonkaffekopp nummer 2. Definitionen av "lat helg" (; 
 
 
Älskar the village! Emma tipsade om ett lösgodisställe där också som importerar svenskt lösgodis, SCORE. typ $15 för ett pound meeeen, worth it. 
 
 
Vad gäller träning och sådär, så inleddes min meet prep (typ direktöversättning tävlingsförberedelse-fas eller nåt) i måndags. Min tävling är en USAPL-tävling i New Jersey i september, så jag är la 8 veckor ut nu (fast jag har alltid varit sämst på att räkna weeks out, även under bikini fitness-eran, så vem vet). Hade ett mock meet för två veckor sedan, och det gick som följande: 
 
Squat 1: 285 (5 lbs PR) / 129 kg
Squat 2: 305 (25 lbs PR) / 138 kg 
Squat 3: 315/143 fail (en dag ska du bli min, 3 plate skwat) 
 
Bench 1: 155 lbs (not a PR) / 70 kg
Bench 2: 165 fail / 75 kg
Bench 3: 165 fail lol
 
Deadlift 1: 345 lbs / 156.5 kg
Deadlift 2: 365 lbs (5 lbs PR) / 165.5 kg
Deadlift 3: 380 lbs (20 lbs PR) / 172.5 kg
 
inofficiell total 840lbs/381kg
 
 
Såååå gick helt okej, minus bänken haha. Alltså. Detta träningsblock måste jag verkligen zooma in på min bänkpress och åtminstone gräva efter ens en liten 2.5kg förbättring. Med tanke på min viktklass är det lyftet fett långt ifrån var jag borde vara (typ bänka kroppsvikt vore ju kul), så där har vi nåt att jobba på.